fbpx

Pålidelig hjælp til indkøb, rengøring og mere

Eller ring på 25 56 72 30
Bliv en del af Hjælperne – Læs mere

Bliv tilknyttet
en fast hjælper

Med en fast hjælper kan du få hjælp til praktiske gøremål og socialt samvær når du har brug for det.  Hjælperne er alle mennesker med hænderne, hovedet og hjertet på det rette sted, som ønsker at gøre en forskel. Vi ser frem til også at kunne hjælpe dig. 

Læs mere om os

Vi tilbyder

Praktisk hjælp

Hjælp til ekstra rengøring, oprydning eller indkøb.

Social samvær

Kom en tur i biografen, teatret eller hos frisøren.

Personlig relation

Uanset Hjælpen, får du den samme Hjælper hver gang.

Til dig der…

Søger fast hjælp til dig selv, eller en du holder af.

Ikke kan få bevilliget hjælp af kommunen.

Allerede får hjælp af kommunen, men som ikke er tilstrækkelig.

Ønsker selv at kunne bestemme hvad du vil have hjælp til og hvor ofte.

Ønsker at det er den samme hjælper der kommer hver gang.

Trygt, sikkert
og nemt

Det er nemt at komme i gang med Hjælperne, følg blot de 3 trin. Vigtigst af alt er dog, at sikkerheden og trygheden er i top. Derfor har alle Hjælpere været igennem et oplæringsforløb, og de er alle forsikret hos IF forsikring. 

1. Bestil
Opret en profil her på hjemmesiden og beskriv hvad du ønsker hjælp til.

2. Bekræft
En Hjælper kontakter dig herefter for at aftale dato og tidspunkt for den første hjælp.

3. Bestem
Du kan altid selv bestemme hvor ofte du ønsker at få hjælp og af hvor mange timer, og ikke mindst hvad du ønsker hjælp til.

Set på tv

Timepris

Før servicefradrag

195 kr.

Inklusiv Forsikring, admininistration & transport

Efter servicefradrag

152 kr.

Rengøring samt havearbejde er fradragsberettiget Læs mere

Ofte stillede spørgsmål

Hvem kan få en hjælper?

Alle. Størstedelen af vores eksisterende brugere, er godt nok ældre, men vi hjælper som udgangspunkt alle dem der har brug for det. Handicappede eller udsatte borgere indgår derfor også på vores liste over mennesker vi hjælper.

Hvad kan jeg få hjælp til?

Vi har inddelt vores ydelser i to primære kategorier: “Praktisk hjælp” og “Samvær”. Yderligere er der også vist eksempler på hvad disse to kategorier dækker. Din Hjælper kan med andre ord hjælpe dig med det meste.

Hvordan bestiller jeg?

Du kan enten vælge at ringe direkte til vores kundeservice på Tlf. 25 56 72 30, eller du kan oprette dig her via hjemmesiden under Bestil

Hvad sker der når jeg har bestilt?

Når du har oprettet dig via hjemmesiden eller via vores kundeservice, vil en kompetent Hjælper, baseret på erfaring, kompetencer og geografisk afstand hurtigst muligt tilknytte sig dig. Hjælperen vil herefter kontakte dig, hvor I sammen aftaler dato og tidspunkt for den første aftale.

Når Hjælperen møder op på den aftalte dag, anbefaler vi at investere 5-10 min på lige at lære hinanden at kende, og for at få afklaret opgavens omfang. I samme omgang kan I aftale fremtidige aftaler. Andre brugere af Hjælperne, vælger i gennemsnit at få hjælp hver anden uge af 2 timer.

Hvad koster det?

Hos hjælperne.dk bestræber vi os meget på at alle kan få råd til den hjælp som de har brug for. Derfor kan man få hjælp til kun 195 kroner i timen. Der afregnes minimum for én time, herefter afregnes der pr. påbegyndte halve time.

Nedenfor kan du se et eksempel på brug af håndværkerfradrag/ servicefradrag.

Før fradrag: 195,-
Efter fradrag: 152,-

Hvordan betaler jeg?

Når du opretter dig som ny bruger, skal du tilmelde et betalingskort. Det kan både være Visa, Mastercard eller American Express. Som bruger af Hjælperne betaler du først når du har modtaget din hjælp. Den måde det fungerer på er; når aftalen er afsluttet vil du automatisk blive faktureret via det betalingskort du har registreret på din profil. På din profil har du også altid fuld oversigt over tidligere aftaler, betalinger samt kommende aftaler.

Såfremt du har spørgmsål angående betaling, sikkerheds-spørgsmål eller andet, er du mere end velkommen til at ringe til os.

Servicefradrag

Du kan nu trække dine timer fra under det nye servicefradrag. Ordningen giver fradrag på op til 6.000 kr. per. person for service- ydelser i hjemmet og inkluderer rengøring samt havearbejde. For at kunne trække timerne fra i servicefradrag skal du bruge din Hjælper’s CPR nummer. Du kan nu trække dine timer fra under det nye servicefradrag.

For flere detaljer om hvad service-fradraget dækker, kan du klikke på følgende link: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759

Bliv en del af Hjælperne